top of page
Zoeken

➸ ❝ Soms is ongelukkig zijn geen teken dat er iets mis is met jou 〰️ maar dat je niet in alignment leeft ❞

  • Foto van schrijver: Willemijn Heins
    Willemijn Heins
  • 16 mei
  • 2 minuten om te lezen

Er zijn momenten in het leven waarop alles zwaar voelt.

Alsof je vastloopt in jezelf.

Alsof je energie langzaam dooft.

Vaak denken we dan meteen:


❝ Er is iets mis met mij. ❞

❝ Ik moet harder werken aan mezelf. ❞

❝ Ik moet positiever zijn. ❞

❝ Ik moet dankbaarder zijn. ❞


Maar soms is ongelukkig zijn niet het probleem.

Soms is het een signaal.


Een signaal dat je ziel niet blij wordt van het leven dat je leeft.

Dat je ergens onderweg bent afgedwaald van jezelf.


Ik merk steeds meer dat ik het gelukkigst ben wanneer ik leef op mijn eigen manier. Niet volgens verwachtingen, druk of het standaard plaatje, maar dicht bij mijn eigen essentie.


Rustig.

Bewust.

Creatief.

Vrij.

Simpel.

Vanuit gevoel.

Vanuit waarheid.


En hoe verder ik daarvan afdwaal, hoe ongelukkiger ik word.


Niet omdat het leven perfect moet zijn.

Maar omdat mijn systeem simpelweg voelt wanneer iets niet klopt.


We leven in een wereld waarin veel mensen zichzelf proberen passend te maken in levens die eigenlijk niet bij hen passen.


➵ Relaties die leeg voelen

➵ Werk dat hun ziel uitput

➵ Een ritme dat te snel gaat

➵ Constant presteren

➵ Constant vergelijken

➵ Constant aanpassen


En ondertussen raken ze steeds verder verwijderd van hun eigen natuur.


Soms denken we dat geluk betekent dat alles altijd licht en makkelijk voelt. Maar voor mij voelt echt geluk meer als:


❝ innerlijke alignment ❞


Het gevoel dat je leven klopt met wie je werkelijk bent.


Dat betekent niet dat je nooit meer verdriet voelt of moeilijke momenten hebt. Maar zelfs middenin een uitdagende periode kun je diep vanbinnen voelen:


❝ ik ben wel op mijn pad ❞

Dat gevoel is goud waard.


Ik geloof steeds meer dat ons lichaam, onze emoties en ons zenuwstelsel continu met ons communiceren. Wanneer we langdurig leven tegen onze eigen waarheid in, begint iets in ons langzaam uit te doven.


We worden moe.

Leeg.

Verward.

Overprikkeld.

Cynisch.


Alsof het leven zijn kleur verliest.


Maar zodra we weer keuzes maken die echt bij ons passen, komt er vaak ineens levensenergie terug.


Dan voel je weer:


➵ Zin

➵ Richting

➵ Creatiekracht

➵ Ruimte

➵ Adem


Niet omdat alles buiten ons opgelost is, maar omdat we weer dichter bij onszelf leven.


Voor mij zit geluk niet in het perfecte plaatje.

Niet in zoveel mogelijk bereiken.

Niet in voldoen aan verwachtingen.


Maar in:


❝ leven op een manier waarbij mijn ziel zachtjes ‘ja’ zegt ❞

Misschien is dat uiteindelijk alignment:


niet het najagen van een perfect leven,

maar het durven bouwen van een leven dat echt van jou voelt.


Een leven waarin je weer kunt ademen.

Waarin je jezelf niet constant hoeft te verlaten om erbij te horen.

Waarin eenvoud weer genoeg mag zijn.

Waarin jouw eigen ritme belangrijker wordt dan de snelheid van de wereld.


En misschien is ongelukkig zijn soms niet het einde van iets.


Maar juist een innerlijk kompas dat fluistert:


❝ dit ben jij niet meer ❞ 🤍🪶

 
 
 

1 opmerking


info.mariannevanrijn
16 mei

Wat heb ik het signaal van ongelukkig zijn zo gevoeld als harder mijn best doen of het zal wel aan mij liggen. Wat ben ik blij met alle sessies waardoor ik sterds meer ga leven vanuit authenticiteit;) Ben je zo dankbaar daarvoor lieve Willemijn, 🤍🙏🤍

Like
bottom of page